دنیا رو ریز ببین

۱۰ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

SP Transfer 3.5.2


دریافت‌فایل



  • محسن یوسفی
  • ۰
  • ۰
دانلود

این پاورپوینت شامل 35 اسلاید از مبحث شش سیگما می باشد این پاورپوینت با پرداخت 3500 تومان قابل دانلود خواعد بود.



دریافت‌فایل



  • محسن یوسفی
  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:131

فهرست مطالب

خاموش شدن چراغ علم ............... 2

نحوه ی پیدایش وخصوصیات عصرطلایی رونق علمی تمدن اسلامی 10

زمینه های پیدایش افول عصر طلایی اسلام 16

سرآغاز انحطاط وافول عصر طلایی....... 25

آغاز افول جریان عقل گرایی در ایران 28

ادامه ی خاموشی چراغ علم تا اواسط قرن نوزدهم 32

جمع بندی ونتیجه گیری................ 35

خلاصه ای از فصل ششم: شرق وغرب :تماس یا تقابل 41

موقعیت اقلیمی اروپا و تاثیرات آن برروابط شرق و غرب 43

موفقیت اروپاییان در دریا.......... 46

جنگ های صلیبی، نخستین دور رویارویی های بین اسلام واروپا 51

تاثیرات بلندمدت هجوم صلیبیون بر شرق 56

چگونگی وعلل مسلط شدن اروپاییان بر دریا در طول قرون وسطی 60

جمع بندی ونتیجه گیری................ 74

مسلم است که خاموش شدن چراغ علم در هر جامعه ای یکی از دلایل اصلی عقب ماندگیش است. در ایران نیز به مدت چند قرن تمام فعالیتهایی که در وادی علوم طبیعی بود تعطیل شد. در پایان قرون وسطی در اروپا و تغییر بینش مردم و پیدایش انقلاب صنعتی کوچکترین اثری از تحول در ایران نبود. سرانجام پس از چند قرن غفلت عباس میرزا در طی جنگی با امپراطوری روس دریافت پیروزی در جنگ مستلزم تسلیحات و علوم مدرن است و امیرکبیر نیز با ساخت دارالفنون راه او را ادامه داد. البته جز ایران بسیاری از کشورها در این وضعیت بسر می برندند اما ایران در مقطعی از تاریخ مهد علم بوده است و در ادوار بعد علوم متروک گردیده اند و این باعث تعجب است. غالباً دربارة دورة دوم توضیحاتی کلیشه ای و کلی داده می شود که بالندگی مسلمین به تدریج رو به انحطاط نهاد و دیگر گرفته نمی شود که چرا اینطور شد؟ یک پاسخ متداول اما سطحی این است که مسلمانان از اسلام اصیل دور شدند و لاجرم به انحراف افتند به لحاظ سیاسی دچار تفرقه شدند و به لحاظ اجتماعی سروریشان را از دست دادند. مشکل این پاسخ این است که مراد از انحراف حکام است یا مسلمین یا هر دو و زمان انحراف نیز مشخص نیست.

اگر مقصود از انحراف حکامی باشد (بجز حضرت علی ) که امت اسلام نیز همواره خودشان به تباهی کشاندند نیز مشکل حل نمی شود زیرا مقطعی که دانشمندان مسلمان در هر زمینه ای فعال بودند به نام عمر طلایی رونق علمی اسلام درست در زمان همین انحراف (خلافت بنی عباس) حاکم بود. بعبارتی در مقطعی مسلمانان پیشرو علوم زمانه بودند و در مقطع دیگر علوم در همان اجتماع منسوخ بود. این نشان می دهد که حرف مسلمان بودن باعث پیشرفت یا رکود علمی نمی شود بلکه این مسلمانان هستند که اسباب تربیتی یا انحطاط جامعه شان را فراهم می آوردند. اما بنظر می رسد این توضیح برای ایرانیان اواخر قرن 19 واضح نبوده است چون آنان فقدان علم در ایران را نتیجه هجوم اعراب به ایران می دانند. بماد که امروزه هم افرادی چنین نظری دارند و اسلام را مانع ترقی علم می دانند. استدلال متداول دیگر در این مورد هجوم مغولان است که نه تنها باعث از بین رفتن دانشمندان شد بلکه با نابود کردن مدارس، کتابخانه ها و&hellip نهادهای علمی مسلمانان را ریشه کن کرد. اگر مسئله به همین سادگی باشد جایی برای تحقیق باقی نمی ماند. اما مشکل اینجاست که این خاموشی از یکی دو قرن قبل از هجوم آنان شروع شده بود و تردیدی نیست که با حمله آنان این روند تسریع یافت اما نکته اساسی این است که آنان این افول را بوجود نیاورده&zwnj اند. در واقع فقدان فعالیتهای علمی در عصر بعد از حمله مغول بیانگر واقعیت جمود علمی در ایران قبل از حمله مغول است. استدلالهایی چون استدلال مرحوم حائری، دکتر مهدی فرشاد و دکتر ذبیح الله صفا و بیل کندی مسلمانان را بوجود آمدن تضاد فکری میان فلاسفه و سنت گرایان مذهبی می دانند. از آنجا که اساس فلصفه، اندیشه و لاجرم تعقل می باشد که ممکن است با باورهای دینی سازگار نباشد- تعقل نیز مورد هجوم قرار گرفته و مطرود شده است.



دریافت‌فایل



  • محسن یوسفی
  • ۰
  • ۰
دانلود

لینک و پرداخت دانلود * پایین مطلب *

فرمت فایل : word ( قابل ویرایش )

تعداد صفحه :10

مقدمه

عـلیقـلی خان سردار اسعـد چـهارمین فـرزند حـسیـنـقـلی خان ایلخانی است. او پس از کـشته شدن پـدرش، یکـسال در زندان ظل السلطان بسر برد و خانوادهً آنها تا زمان بـقـدرت رسیدن اتابک در انزوا بسر بردند. اما با بـقدرت رسیدن اتابک، باز ستاره ًاقـبال آنها درخـشید و برادرش اسفـندیارخان سردار اسعـد اول، ایلخانی بخـتیاری و خودش فـرماندهً سواران بـخـتیاری در تـهـران شد. در قـتـل ناصرالدین شاه ماًمور نظم تـهـران گـردید و در زمان مظفرالدین شاه نیز فرماندهً سواران بـختیاری با لـقب سرتیـپـی باقی بود. در سال 1314 هـجری قـمری هـزار تومان مـقرری به پاس وفاداریش به دولت برای او تعـیـین گـردید. مدتی نیز به عـنوان ایلخانی بخـتیاری از جانب مظفرالدین شاه انـتخاب شد. اما در این سمت با رقابت شدید برادرش نجـفـقـلی خان صمصام السلطنه که از او بزرگـتر و طبق پـیمان نامه های سران ایل، حق ایلخانیگـری از آن او بود، مواجه شد و کنار گـرفت. او بعـد از عـزل اتابک دیگـر به گارد سلطنـتی مراجعـه نکرد و بـیشتر اوقات خود را در بـختیاری گـذرانید. در سال 1318 هـجری قـمری به هـندوستان و مصر سفر کرد و به زیارت مکه نائـل گـردید و سپس عازم پاریس شد. دوسال تمام در پایتخت ها و شهـرهای مهـم اروپا زندگـی کرد و به عـضویت فرماسونری درآمد.
او در سال 1320 هـجری قـمری به تهـران آمد. در سال 1321 هـجری قـمری که اسفـندیار خان، برادر بزرگـش فوت کرد، راهـی بخـتیاری شد و بـین برادران و عـموزاده هایش ( فرزندان حاج امامقـلی خان ) صلح و آشتی برقـرار کرد. در سال 1322 هـجری قـمری به پـیشنهاد عین الدوله از طرف مظفرالدین شاه لقب سردار اسعـد و نشان حمایل بوی داده شد و ماًمور نظم لرستان گـردید.
پس از افـتـتاح مجـلس اول، در 18 شعـبان 1324 هـجری قـمری برای معـالجهً چـشم خود باردیگـر به اروپا رفت و در پاریس اقامت گـزید و به مطالعـه و ترجـمهً کتب خارجی پـرداخت. پس از بمباران مجلس، در روز سه شنبه 24 جمادی الاول سال 1326 هـجری قـمری که تعـدادی از رجال و آزادیخواهان راهی زندان شدند او در پاریس بود.



دریافت‌فایل



  • محسن یوسفی
  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:7

فهرست و توضیحات:

مقدمه

ارزیابی عملکرد سیستم آبیاری بارانی عقربه ای (سنترپیوت)

یکی از اهداف آبیاری، بدانگونه که در تعریف علمی و مهندسی آن آمده است « استفاده حداکثر از واحد حجم آب» در شرایط محدودیت منابع آب می باشد. در این حالت جیره کاهش داده می شود، و بجای « آبیاری کامل» ، کم آبیاری صورت می پذیرد. آثار تبعی و طبیعی کم آبیاری کاهش عملکرد است. تحقیقات محلی، و استفاده از مدلها و توابع تجربی &ndash ریاضی « مصرف آب &ndash عملکرد» میزان کاهش را به ازای سطوح مختلف کم آبیاری نشان می دهد . در « کم آبیاری کلاسیک» برای اینکه کاهش حداقل باشد برنامه ریزی آبیاری، مدیریت و تمهیدات زراعی بگونه ای خاص صورت می پذیرد که آن را « کم آبیاری تنظیم شده» (REGULATED DEFICIT IRRIGATION) می نامیم. در روش « کم آبیاری» ، با آب صرفه جوئی شده ، می توان سطح کشت را گسترش داد و عملکرد کل را افزایش داد. اینکه « کم آبیاری» تا کجا باید پیش برود و در چه سطحی باید متوقف شود؟ موضوع بهینه سازی آن است تا اینکه حداکثر عملکرد و سوددهی را تضمین نماید.

در شرایط ایران بعلت محدودیت منابع آب« کم آبیاری تنظیم شده» و بهینه سازی آن که همانا استفاده حداکثر از واحد حجم آبست امر ضروری است، و لازم است در طراحی همه پروژه ها مورد توجه قرار بگیرد. برای این کار، بر اساس تحقیقات محلی و مدلهای کلاسیک توابع، « مصرف آب &ndash عملکرد» تنظیم و تحلیل می شودو کم آبیاری متناسب با شرایط پروژه ، چه از نظر عملکردو چه از نظر سود خالص بهینه سازی می شود. در این مقاله پس از بحث در مورد کم آبیاری تنظیم شده، و تاکید بر اهمیت و ضرورت آن در شرایط ایران جدیدترین ، و کاراترین مدلهای بهینه سازی توضیح داده شده، و مثالی ارائه گردیده است.



دریافت‌فایل



  • محسن یوسفی
  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه13

فهرست مطالب

پیشگفتار

مقدمه

محتوای طرح

خصوصیات جغرافیای اقتصادی تاریخی و....

بررسی . مقایسه طرح با طرح تفصیلی

بررسی تراکم ها با توجه به براورد جمعیت و سرانه تعین شده

ساماندهی تقسیمات و سلسه مراتب شهری

محله بندی

بررسی سلسله مراتب شبکه ارتباطی با توجه به پیامدهای اجرای کنار گذر مرودشت

بررسی و ارزیابی کاربری ها با توجه به عملکرد

بررسی و تدفیق خط محدوده و خط حریم

عوامل موثر بر عدم موفقیت طرحهای جامع

مقایسه طرح با وضع موجود

جمع بندی

منابع و ماخذ

پیشگفتار

طرحهای جامع و طرحهای توسعه شهری روش کار خود را بر تقسیمات شهری و ایجاد استقرار کالبدی و پیشنهادات برای توسعه در دراز مدت شکل می دهد بعبارتی در طرحهای جامعه مشاور منابه . تنگنها و امکانات بالفعل و بالقوه را بررسی و با توجه به شرایط وضع موجود اقدام به تهیه طرح با چشم اندازی بلند مدت می انجامد

طی سالها تجربه در تهیه طرحهای شهری و بررسی نتایج عملکردی طرحها این نتیجه حاصل شد که طرحها مزبور فاقد کارایی لازم هستند چرا که در بررسی عملکردی و نارسائیهای طر ح های نمونه که تو سط مشاور به عنوان زیر مجموعه برای سازمان مسکن و شهر سازی انجام شد مشخص گردید که شهرها در طول به اجر ا بردن طرح جامع خود از اهداف و ایده ال های ان فاصله می گیرند و پس از پایان دوره طرح انطباق اندکی با اینده طرح دارد

در واقع شهر مسیر ارگانیک خود را پیش می برد ولی با تو جه به نیازهای خود مقتضی عملکردههای می گردد که با ضابطه و اصول کلی طرح جامع مغایر ت ایجاد می کند یکی از طرحهای جامع که در این تحقیق سعی در ارزیابی خصوصیات ان داشته طرح جامع مرودشت بوده که به نوبه خود جای بحث و تدبر دارد

با ارزیابی این طرح می توان به نقاط قوت و ضعف طرح اگاهی یافت تا در اینده و برای طرحهای دیگری که در این شهر تهیه می گردد منبع و مو ثقی باشد در جهت رفع نقصها و کمبودها

مقدمه

مطالعات بازنگری استراتژیک نظام مدیریت اجرایی شهر مرودشت، بخشی از طرح بازنگری ساختاری در نظام مدیریت و مالیه شهری عبوری یاد می شود. این طرح در چارچوب توافق میان وزارت مسکن و شهرسازی و شهرداری مرودشت، زیر نظر مرکز مطالعات و برنامه&zwnj ریزی شهرمرودشت به عنوان نهاد مشترک مسئول تهیه طرح&zwnj های جامع و تفصیلی شهر توسط شرکت خدمات مدیریت ایرانیان به منظور ایجاد زمینه&zwnj ها و ظرفیت&zwnj های افزایش تحقق&zwnj پذیری اجرایی طرح&zwnj های توسعه شهری از حیث ساختار مدیریت و مالیه شهری انجام شده است:
مطالعات بازنگری استراتژیک نظام مدیریت اجرایی شهر مرودشت دلیل ضرورت&zwnj های عینی و عملی و همچنین بر اساس رویکردهای نظری مدیریت کلان&zwnj شهری در پهنه&zwnj ای فراتر از مرزها و محدوده&zwnj های رسمی انجام شده است. قلمرو مکانی و فضایی این مطالعات را محدوده واقعی منطقه کلان&zwnj &zwnj شهری یا مجموعه شهری تهران شامل شهر تهران و سایر شهرها، روستاها و مراکز خدمات و فعالیت پیرامونی و همبسته با شهر تشکیل می&zwnj دهد.
مطالعات بازنگری نظام مدیریت منطقه کلان&zwnj شهری تهران در سه مرحله کلی انجام شده است.
مرحله اول با عنوان شناخت و تحلیل شامل بررسی نظریه&zwnj ها و اصول مدیریت شهری در جهان و شناخت ابعاد مختلف مدیریت منطقه در وضعیت موجود است. در این بخش روندهای کلان جهان&zwnj گرایی/ محلی&zwnj گرایی و حکمروایی در ارتباط متقابل با نظام&zwnj های اداره مناطق شهری شناخت ماهیت وانواع مناطق شهری همراه با رویکردها، نظریه&zwnj ها و مدل&zwnj های مرتبط با آنها بررسی شده است. همچنین چند منطقه شهری شاهد با هدف استنتاج اصول و روش&zwnj های اداره مناطق &zwnj شهری مورد مطالعه قرار گرفته است. مطالعات « بررسی و شناخت وضع موجود ادارهشهر مرودشت » نیز در چند محور زیر صورت گرفته است:
- شناخت ساختارها، سازمان&zwnj ها و نهادهای فعال و موثر در اداره مجموعه شهری و روابط نهادی افقی و عمودی بین آنها
- شناخت وظایف و کارکردهای سازمان&zwnj ها و عناصر موثر در سه دسته تصمیم&zwnj گیری، تصمیم&zwnj سازی و اجرا
- شناخت قلمروهای فضایی نهادهای حکومتی و عمومی مختلف در مجموعه شهری بر اساس تقسیمات سیاسی و محدوده&zwnj های مدیریت توسعه فضایی شامل محدوده قانونی، حریم و خارج از حریم سکونت&zwnj گاه&zwnj ها.



دریافت‌فایل



  • محسن یوسفی
  • ۰
  • ۰
دانلود

لینک و پرداخت دانلود * پایین مطلب *

فرمت فایل : word ( قابل ویرایش )

تعداد صفحه : 4

مقدمه

رابطه ی ورزش با بهداشت بر کسی پوشیده نیست. اگر ورزش می خواهد برای فرد و جامعه سلامتی و شادابی را به ارمغان آورد، باید با بهداشت قرین بوده و از آن بیگانه نباشد. ورزش بدون رعایت موازنی بهداشتی &ndash تا حدود زیادی &ndash نقض غرض خواهد بود. کُتُبی که امروزه در زمینه ی ورزش تألیف و منتشر می شوند، به طور معمول از یک سری مباحث بهداشتی خالی نمی باشند. ورزشکاران باید بیش از دیگران به بهداشت و نظات اهمیت دهند. آنها بیش از دیگران عرق می کنند، با ورزشکاران دیگر و گاه زمین و یا تشک ورزشی در تماس نزدیکند



دریافت‌فایل



  • محسن یوسفی
  • ۰
  • ۰
طرح

طرح لایه باز صنایع چوبی و فلزی

قابل ویرایش و چاپ برروی بنر

سایز: 120*300

رزولوشن : 300



دریافت‌فایل



  • محسن یوسفی
  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:39

فهرست مطالب

تعریفی از نفقه:

مقدار نفقه

شرایط وجوب نفقه

موارد سقوط نفقه

ویژگی های نفقه

ضمانت اجرایی نفقه چیست؟

نفقه ، تمکین خاص ، تمکین عام

نفقه در قانون مدنی

نظر برخی علما در مورد نفقه

آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی:

آیت الله العظمی میرزا جوادتبریزی:

آیت الله العظمی حسین نوری همدانی:

آیت الله العظمی محمد علی فاضل لنکرانی

آیت الله العظمی محمد تقی بهجت

احکام نفقه در قرآن کریم

حدیث شریف

تفصیل احکام

طبق ماده ی 1107 ق.م ایران نفقه عبارتست از همه ی نیازهای متعارف و متناسب با وضعیت زن از قبیل مسکن .البسه .غذا .اثاث منزل و هزینه های درمانی و بهداشتی و هر آنچه را به صورت عادت یا احتیاج لازمه ی زندگی وی باشد .
البته قانون میزان دقیقی برای نفقه مسخص نکرده و بیان نکرده که مثلا نفقه ی روزانه ی زن بیست هزار تومان باشد بلکه نفقه را بر مبنای نیاز های متعارف و متناسب با وضعیت زن و منطبق با عرف زمان و مکان زندگی زوجین دانسته است .
اگر چه در قانون مدنی و کیفری ایران نسبت به پرداخت نفقه تاکید بسیاری شده است تا به این وسایل مردان ملزم به پرداخت حق و حقوق شرعی و قانونی همسر خود باشند اما در مواردی نیز به آنها اجازه داده شده است که از پرداخت آن خودداری کنند و مهمترین چراغ سبز قانون مدنی برای ندادن نفقه به زن ماده ی 1108 ق. م است که میگ.ید هرگاه زن بدون مانع مشروع از ادای وظایف زوجیت امتناعکند مستحق نفقه نخواهد بود .
طبق این ماده عدم تمکین مجوزی برای ندادن نفقه است البته تمکین تابع عرف اقوام و نزدیکان است .
در اصطلاح قانونی یا حقوقی تمکین عبارتست از براوردن نیازهای شوهر واجابت کردن خواسته های مشروع او .
یکی از موارد داشتن رابطه ی زناشویی است که در این مورد تنها به جز موارد خاص شرعی و بیماری یا درخواست های خلاف شوون اخلاقی یا مغایر با سلامت جسم و روح زن باید با همسر خود تمکین کند .
از موارد دیگر تمکین اقامت دراقامتگاه دایمی شوهر است یعنی زن برای دریافت نفقه باید در خانهی شوهر زندگی کند مگر یک استثنا و آن اینکه در خود عقد ازدواج شرطی غیر از آن شده باشد که زن در منزل دیگری یا خانهی دیگری زندگی کند .
اگر زن بدون دلیل موجه و بدون موافقت شوهر خانه را ترک کند و حتی در خانهی پدر یا مادر خویش اقامت کند مرد میتوتند ازدادن نفقه ی وی امتناع کند و ان را پرداخت نکند .
مورد دیگر الزام زن به حسن معاشرت با شوهر خویش است زنی که بدون دلیل موجه از تمکین خودداری و رن ناشزه یعنی نافرمان و خاطی نامیده میشود و در این صورت علاوه بر اینکه مرد از دادن نفقه معاف خواهد بود بلکه میتواند تقاضای طلاق وی را نیز از دادگاه بخواهد و میتواند تجدید فراش ( زن دیگر اختیار کند ) کند .



دریافت‌فایل



  • محسن یوسفی
  • ۰
  • ۰
دانلود

در اینجا فایل کامل پایان&zwnj نامه مکانیابی ایستگاه&zwnj های راه آهن زیرزمینی شهری، مطالعه موردی: متروی تهران برای دانلود قرار داده شده است. این پایان نامه با فرمت PDF و در 212 صفحه می&zwnj باشد. در ذیل فهرست مطالب کامل این پایان نامه آورده شده است. در صورت تمایل می&zwnj توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و بلافاصله دانلود فرمایید.

width=

width=

width=

width=

width=



دریافت‌فایل



  • محسن یوسفی