دنیا رو ریز ببین

۵۸ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
دانلود

لینک و پرداخت دانلود * پایین مطلب *

فرمت فایل : word ( قابل ویرایش )

تعداد صفحه :20

فهرست : مروری کوتاه بر ادبیات مشروطیت


دریافت‌فایل



  • محسن یوسفی
  • ۰
  • ۰
دانلود

فرمت فایل: ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات: 133

فهرست مطالب:

تاریخچة بانکداری در ایران 2
تاریخچة بانک رفاه کارگران 3
معرفی بانک رفاه کارگران 3
بانک استقراضی ایران 5
چارت سازمانی 6
موقعیت و آدرس بانک 6
تسهیلات ارضی و صادراتی بانک رفاه 7
تسهیلات قبل از صدور کالا7
مبلغ تسهیلات 8
مدت بازپرداخت تسهیلات 8
نرخ تسهیلات 9
وثایق 9
نحوة اعطای تسهیلات10
اعمال نظارت بانک 10
ارائة مدارک مربوط به صادرات انجام شده 10
بازپرداخت 11
تسهیلات بعد از صدور کالا12
مبلغ تسهیلات 12
مدت بازپرداخت تسهیلات 13
نرخ تسهیلاتی پرداختی 13
وثایق قابل قبول برای اعطای تسهیلات 13
نحوة اعطای تسهیلات14
اعمال نظارت بانک14
بازپرداخت 14
تسهیلات ارزی15
نوع تسهیلات15
سقف فردی تسهیلات15
کارمزد تعهد16
نرخ سود تسهیلات 16
دورة بازپرداخت 16
عقد قرارداد وثایق16
عنوان صفحه
انواع خدمات ریالی و ارزی بانک رفاه17
انواع سپرده های بانکی20
حساب قرض الحسنه پس انداز20
قرض الحسنه پس انداز عادی21
قرض الحسنه پس انداز ویژه 21
حساب قرض الحسنه جاری 21
مزایای حساب جاری همراه برای مشتریان در شعب مجهز به این سیستم 22
حساب جاری دومنظوره 22
حساب سپرده سرمایه گذاری مدت دار23
حساب سپردة سرمایه گذاری کوتاه مدت عادی 23
حساب سپردة کوتاه مدت ویژه 23
حساب سپرده سرمایه گذاری بلندمدت24
سپردة سرمایه گذاری مدت&zwnj دار قابل تقسیم 24
شرایط تعیین سپرده های سرمایه گذاری بلندمدت 24
انواع تسهیلات بانک رفاه 25
سایر خدمت بانک رفاه 28
انواع واحدهای مربوط به حسابداری 36
حسابرسی 36
انواع حسابرسان37
وظایف سازمان حسابرسی 38
حسابداری دولتی39
خصوصیات حسابداری دولتی 39
اصول کلی حسابداری دولتی 40
حسابداری بودجه 42
تهیه و تنظیم بودجه در بانک 43
مسئول بودجه در بانک 44
حسابداری مالی 44
حسابداری مدیریت 46
انواع حسابهای مورد استفاده 50
هزینه ها 51
حسابهای انتظامی 53
تنخواه گردان 54
سپرده 55
عنوان صفحه
حساب بستانکاران 56
حواله (عهدة شعبه ها)57
سرمایه 58
دارائی جاری 58
دارائی ثابت 58
نقطة سر به سر 58
نقش حسابداران در برنامه ریزی و ارزیابی نتایج 58
برنامه های جاری و در دست اقدام 61
انواع گزارشات تهیه شده در حسابداری 62
انواع دفاتر مورداستفاده در حسابداری 72
ثبت عملیات مربوط به تنخواه گردان 74
ثبت عملیات مربوط به سپرده 76
بستن حساب سپرده 78
کاربرد سرفصل های حسابهای انتظامی 78
بستن حسابها در پایان سال 80
حسابهای سنواتی 81
فرم های مورد استفاده در حسابداری 82
پیشنهادات و انتقادات 85
فرمها
پیوستها

تاریخچة بانکداری در ایران:

بانک شاهی ایران:

صرافان ایرانی در مقام مقابله و رقابت با عملیات بانک جدید شرق برخاستند که اولین بانک بود و مرکزش در لندن و حوزة عملیاتی آن مناطق جنوبی آسیا بود این بانک در سال 1266 شمسی (1888 میلادی) در محل بانک تجاری( بازرگانی سابق) شروع به فعالیت کرد و برای جلب رضایت مشتریان و شروع فعالیت به حسابهای جاری 5/2% به حساب سپرده&zwnj های ثابت به مدت 6 ماه 4% و یکسال 6% منفعت می&zwnj داد. بانک با این اقدام خود 12% از نرخ بهره را کاهش داد و برای اولین بار اقدام به انتشار نوعی پول کاغذی به صورت حواله خزانه برای مبلغ 5قران به بالا و قابل پرداخت در وجه حامل نمود و در سال 1269 در مقابل دریافت 20000 لیرة&zwnj انگلیسی کلیه شعب و اثاثة بانک را به بانک شاهی واگذار نمود. ولی قبل از آنکه نتیجة قطعی و نهایی این رقابت حاصل شود حریف زورمند جای بانک شرق را گرفت و این حریف بانک شاهی ایران بود که مبتکر آن پاول&zwnj جولیوس دوریتر در مقابل پرداخت 40000 لیرة&zwnj امتیاز عظیمی برای مدت 70 سال برای کشیدن راه&zwnj آهن، حق انحصاری کلیه معادن جز ( طلا،&zwnj نقره، سنگ&zwnj های قیمتی)، تأسیس بانک و غیره را بدست آورد. 25 ژوئیه 1872 برابر 10 مرداد 1215 شمسی این امتیاز بعدها لغو شد و امتیاز دیگری که اساس آن تأسیس بانک شاهی ایران بود به مدت 60 سال تأسیس گردید. یکی از عملیات عمده این بانک حق انحصاری نشر اسکناس بود. این بانک بر طبق قرارداد تا بهمن سال 1327 شمسی فعالیت می&zwnj کرد.

تاریخچة بانک رفاه کارگران:

بانک رفاه در خرداد ماه سال 1339 به ثبت رسید و در سال 1339 با پنج شعبه شروع به کار کرد از جمله شعبه مرکزی، شعبه راه&zwnj آهن،&zwnj شعبه دخانیات، شعبه تبریز و شعبه قائم&zwnj شهر. بعدها شعبه&zwnj های دیگر نیز گسترش پیدا کردند و در حال حاضر تعداد آنها از مرز 1350 شعبه می&zwnj گذرد. طرف حسابهای بانک رفاه در درجة اول سازمان تأمین اجتماعی می&zwnj باشد که این سازمان سرمایة&zwnj اولیة را در این بانک گذاشتند و قرار بستند که حقوق، وامهای بازنشستگان و کارکنان که بیمة تأمین اجتماعی می&zwnj باشند از طرف این بانک پرداخت شود و سپس شرکتها و وزارت بهداشت و درمان و سازمان علوم پزشکی از سپرده&zwnj گذاران اصلی و بعد نیز مشتریان عادی.

معرفی بانک رفاه کارگران:

بانک رفاه یکی از شش بانک تجاری کشور است که از 40 سال قبل به ارائة خدمات بانکی اشتغال ورزیده و اینک با استفاده از فن&zwnj آوریهای نوین به ارائة خدمات وسیع در همة زمینه&zwnj های بانکی به عموم هم&zwnj میهنان مبادرت می&zwnj نماید. بانک رفاه با برخورداری از اعتماد و سپرده&zwnj های مردم و توانایی&zwnj های بالای خود، در اجرای سیاست کلان اقتصادی دولت جمهوری اسلامی ایران بخصوص در بخش صادرات کالاهای غیرنفتی و تولیدات صنعتی و کشاورزی خدمات ارزشمندی را ارائه می&zwnj دهد. بانک رفاه با تدوین یک برنامة 5 سالة عملیاتی در چارچوب برنامة سوم اقتصادی دولت علاوه بر رشد و توسعه سازمانی افزایش منابع و مصارف خود را با نرخ رشد قابل توجهی پیش&zwnj بینی کرده است. این بانک دارای یک شرکت کارگزاری در بورس تهران بوده و یکی از بانکهای مهمی است که عضو هیأت مدیره بورس می&zwnj باشد لذا با داشتن توانایی&zwnj ها و امکانات لازم از طریق شرکت کارگزاری و هم از طریق شعب خود به ارائه خدمات داد و ستد سهام به مردم اقدام می&zwnj نماید. بانک رفاه بدلیل ایفای به موقع تعهدات ارزی از نظر بانک&zwnj های معتبر بین&zwnj المللی یکی از خوشنام&zwnj ترین بانکهای تجاری محسوب می&zwnj گردد که با بیش از 70 کارگزار منتخب از بانکهای تراز اول دنیا نیازهای مشتریان خود را در عملیات بانکی بین&zwnj المللی را مرتفع می&zwnj سازد.

بانک رفاه می&zwnj کوشد با استفاده از تجربیات پایوران ارشد خود و دستاوردهای علمی جهانی و بهرمندی از خدمات جوانان تحصیل کرده و نواندیش و آموزشهای مدوام هماهنگ با گسترش شبکه شعب، به نحو مطلوبی در خدمت مشتریان بانک و آحاد سرافراز ایران قرار گیرد.

بانک رفاه به جهت عملکرد مطلوب و ارائه خدمات مناسب به مشتریان موفق شد در سال 1378 لوح تقدیر ریاست محترم جمهوری دریافت کند و این لوح گرانقدر را در کارنامة موفقیتهای خود ثبت و ضبط نماید. این بانک در پروژه&zwnj های عمرانی کشور منجمله راه&zwnj سازی، آب و فاضلاب و راه&zwnj اندازی صنعت و خدمات سهم و نقش ارزنده&zwnj ای ایفا کرده و در جهت شکوفایی اقتصادی کشور تسهیلات صادراتی، تولیدی و کشاورزی به واحدهای فعال در این بخشها اعطا نموده است.

بانک رفاه در بخش نشر کتاب و صنعت چاپ نیز فعالیتهای چشم&zwnj گیری داشته است بطوری که با حضور شاخص خود و ارائه خدمات وسیع بانکی در دوازدهمین نمایشگاه بین&zwnj المللی کتاب در سال 1378 موفق به کسب جایزه لوح بلورین نمایشگاه گردیده است. بانک رفاه پس از چهارده ماه تلاش در آذرماه 1379 موفق به اخذ گواهینامه ایزو گردید.

بانک استقراضی ایران:

پس واگذاری امتیاز تأسیس بانک شاهنشاهی ایران به رویتر یکی از اتباع دولت روسیه به نام ژاک برلیا پیشنهاد تأسیس بانک استقراضی ایران را داد. در سال 1269 شمسی با این شخص موافقت گردید که انجمن استقراضی ایران به مدت 75 سال با حق انحصاری طرح عمومی داده شود و از پرداخت هرگونه مالیاتی معاف گردید جز آنکه 10% عواید حاصله را به خزانه دولت بپردازد بعدها انجمن استقراضی ایران تبدیل به بانک استقراضی ایران گردید.

بانک مزبور برخلاف بانک شاهی قسمتهای شمالی ایران حوزه فعالیت خود قرار داده بود و کمتر به امور بانکی در جنوب می&zwnj پرداخت در تاریخ 22 مرداد سال 1301 شمسی این بانک به دولت ایران واگذار شد.

چارت سازمانی:

هر شعبه با توجه به معیارهای مشخصی طبقه&zwnj بندی می&zwnj شود اما چیزی که در همة شعبات مشترک است نمودار سازمانی مشخصی است که با رئیس شعبه، معاونت شعبه و حداقل یک تحویل&zwnj دار آغاز می&zwnj گردد. رئیس شعبه به عنوان مسئول شعبه نظارت برکار سایر کارکنان را به عهده دارد در عین حال که در انجام امور شعبه فعالیت می&zwnj کند. معاونت شعبه که شخص دوم شعبه محسوب می&zwnj شود عموماً مسئول تسهیلات و حسابدار شعبه نیز می&zwnj باشد. تحویل&zwnj دار شعبه که امور مربوط به دریافتها پرداخت نقدی انجام می&zwnj دهد و مستقیماً با تراول و وجه نقد در ارتباط می&zwnj باشد.

موقعیت و آدرس بانک:

بانک رفاه شعبه سه راه اندیشه واقع در جاده ملارد سه راه اندیشه می&zwnj باشد که دارای یک رئیس شعبه یک معاون و دو صندوق&zwnj دار و یک تحویل&zwnj دار می&zwnj باشد و سرپرستی بانک

رفاه واقع در ابتدای سه&zwnj باندی رجائی&zwnj شهر کرج می&zwnj باشد.

تسهیلات ارزی و صادراتی بانک رفاه:

بانک رفاه به عنوانی یکی از شش بانک تجاری کشور با استفاده از فن&zwnj آوریهای نوین در راستای سیاست توسعة صادرات غیرنفتی و صدور خدمات فنی و مهندسی دولت جمهوری اسلامی ایران در قالب دو بخش صادراتی و ارزی تسهیلات مالی به صادرکنندگان پرداخت می&zwnj نماید.



دریافت‌فایل



  • محسن یوسفی
  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه78

فهرست مطالب

تخمین مدل و استنتاج آماری بررسی ایستایی (ساکن بودن) سری های زمانی[1] رگرسیون ساختگی[2]

آزمون[3] بکار گرفت.

هم انباشتگی (هم جمعی) - آزمون همگرایی جوهانسن مو جوسیلیوس الف- نگرشی کوتاه بر مبنای نظری در الگوهای کینزی الگوهای کینزی 1- بخش مالی

در سال 73 که سیاستهای تعدیل برنامه اول موجب افزایش بیش از حد پیش&zwnj بینی نقدینگی شده بود&zwnj ، یکی از محورهای اساسی سیاستهای پولی مهار رشد نقدینگی قرار گرفت&zwnj . به دلیل تقاضای روزافزون بخشها برای دریافت تسهیلات&zwnj ، ناشی از افزایش نرخ ارز و قیمتها&zwnj ، مجلس در تبصره دو بودجه برای بخشهای دولتی و غیر دولتی سقفهای اعتباری (افزایش مانده حداکثر معادل 7000 میلیارد ریال و 55 درصد آن برای بخش خصوصی) تعیین نمود&zwnj . ضمن آنکه به منظور خنثی نمودن اثرات افزایش کسری حساب ذخیره تعهدات ارزی بر نقدینگی&zwnj ، بانک مرکزی مجاز شد که معادل این افزایش اوراق قرضه به بانکها بفروشد&zwnj . سهم بخشها از اعتبارات بانکی به این شرح مقرر شد&zwnj : 19 درصد کشاورزی&zwnj ، 36 درصد صنعت نفت&zwnj &zwnj و&zwnj معدن&zwnj ، 30 درصد ساختمان و مسکن&zwnj ، 8 درصد صادرات و 7 درصد بازرگانی داخلی&zwnj ، خدمات&zwnj ، و متفرقه&zwnj . جابجایی مانده تسهیلات جذب نشده نیز منوط به نظر بانک مرکزی بود&zwnj . حد فردی تسهیلات برای اشخاص حقیقی از دو میلیارد ریال به 500 میلیون ریال و برای اشخاص حقوقی از 15 میلیارد ریال به 5 میلیارد ریال تقلیل داده شد (مگر بر اساس مجوز بانک مرکزی)&zwnj . مانده تسهیلات اعطایی به بخش غیر دولتی با رشد 6/23 درصدی (در مقایسه با رشد 5/30 درصدی 1372) همراه شد&zwnj . همانند سالهای گذشته بیشترین تسهیلات را ساختمان ومسکن و صنعت و معدن گرفته است&zwnj . ضمن آنکه کشاورزی و صنعت و معدن کمتر از مصوب و ساختمان و مسکن و بازرگانی&zwnj ، خدمات و صادرات بیش از سهم مصوب اعتبار دریافت داشته&zwnj اند&zwnj .

هدف سیاستهای پولی و اعتباری در سال 1374 کنترل تورم از طریق محدود نمودن تسهیلات بانکی بود&zwnj . براساس قانون بودجه سال 1374 سقف تسهیلات اعطایی سیستم بانکی به بخش دولتی&zwnj ، خصوصی و تعاونی به 6700 میلیارد ریال محدود شد&zwnj . شایان ذکر است که براساس تبصره نه قانون بودجه سال 1374 دولت&zwnj ، 55 درصد از افزایش تسهیلات بانکی در این سال باید منحصراً به بخش خصوصی اختصاص می&zwnj یافت&zwnj . در اصل مذکور به دلیل افزایش نرخ سود تسهیلات و افزایش کارایی بانکها نرخ سود سپرده&zwnj های سرمایه&zwnj گذاری مدت&zwnj دار افزایش یافت&zwnj .

بررسی عملکرد اعتباری بانکها طی سال مورد بررسی نشان&zwnj دهنده افزایش مانده تسهیلات اعطایی بانکها به بخش غیر&zwnj دولتی (بدون احتساب سود و در&zwnj آمد سالهای آتی) است که با رشدی معادل 24 درصد به 7/40967 میلیارد ریال رسید و بدین ترتیب طی سال 1374 مبلغ 5/7942 میلیارد ریال به مانده تسهیلات اعطایی بانکها به بخش غیر&zwnj دولتی افزوده شد&zwnj . لازم به ذکر است که بخشی از تسهیلات اعطایی


دریافت‌فایل



  • محسن یوسفی
  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:21

فهرست و توضیحات:

منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر

اهداف منطقه :

شرکت پتروشیمی فجر:

سیستم های خنک کننده :

منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در محدوه ای به وسعت 2000 هکتار، در جنوب غربی ایران و در ساحل خلیج فارس واقع در شهرستان ماهشهر ، بخش بندر امام خمینی (ره) قرار دارد.این منطقه با توجه به موقعیت طبیعی و جغرافیایی و همچنین برخورداری از تسهیلات قانونی مناطق ویژه ، به منظور توسعه صنعت نفت و تجارت ، بالاخص صنایع پتروشیمی و صنایع پایین دستی آن ، تامین منافع اقتصادی و اجتماعی منطقه ای و ملی ، جذب تکنولوژی های جدید و افزایش اشتغال ایجاد گردیده است. از نظر موقعیت جغرافیایی منطقه از طریق بندر امام به آبهای آزاد بین المللی و از طریق راه آهن سراسری به ترکیه، اروپا و آسیای مرکزی دسترسی دارد. منطقه به عنوان بخشی از استان خوزستان ویک گلوگاه استراتژیک در مناطق نفت و گاز ایران ، دستیابی به منابع نفت، گاز و مواد اولیه و خوراک واحدهای صنعتی را بیش از پیش تسهیل می نماید.

-توسعه تکنولوژی و بهبود فرآیند تولیدی طرحهای سرمایه گذاری در جهت گسترش فن آوری ، توسعه صنعتی ، خصوصا صنعت پتروشیمی .

-تولید برای صادرات و تکمیل زنجیره تولید در صنایع پایین دستی پتروشیمی .

-ایجاد ارزش افزوده بیشتر در فرآیندهای تولیدی.

-بهره گیری مطلوب و استفاده از نهادها و عوامل تولید داخلی در تعامل با بخشهای اقتصادی کشور .

-کمک به تشکیل سرمایه انسانی در رده های مختلف نیروی کار.

-توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه، با تاکید بر توسعه پایدار (حفاظت محیط زیست)

پتروشیمی فجر در زمینی به مساحت 30 هکتار در سایت 4 منطقه ویژه بنا شده است و به عنوان قلب منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مطرح است. تامین هوا، اب ، بخار ، نیتروژن واکسیژن واحدهای پتروشیمی و برق کل منطقه ویژه بر عهده این شرکت می باشد. تولیدات آن در هر ساعت عبارتند از: برق(5.58 مگاوات) ، بخار (860 تن) ، آب RO (4680 متر مکعب) ، آب سرویس (400 متر مکعب )آب آشامیدنی (250 متر مکعب) ، هوای سرویس (16500 نرمال متر مکعب)، کل سرمایه گذاری ارزی این شرکت مبلغ 310 میلیون دلار و 768 میلیارد ریال است. نیروی انسانی زمان بهره برداری پتروشیمی فجر 256 نفر و ارزش تولیدات سالانه آن مبلغ 1105 میلیارد ریال است . محصولات آن در تامین سرویس های جانبی مورد نیاز واحدهای فرآیندی طرح های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی کار برد دارند. خوراک آن نیز حدود 7 هزار متر مکعب در ساعت آب خام و 7 میلیون متر مکعب در روز گاز طبیعی است.



دریافت‌فایل



  • محسن یوسفی
  • ۰
  • ۰

موضوع :

دانلود فایل فلش فارسی تبلت پرستیژیو Prestigio MultiPad PMT5021 3G با لینک مستقیم

میتوانید فایل فلش این مدل گوشی را از طریق لینک مستقیم دانلود نمایید

با تشکر



دریافت‌فایل



  • محسن یوسفی
  • ۰
  • ۰

پاورپوینت معرفی « سیستم شبکه شش ضلعی» (hexagrid system) در ساختمان های بلندمرتبه در 30 اسلاید برگرفته از مقاله معتبر کنفرانس داخلی است و شامل بخش های زیر می باشد:

چکیده

1- مقدمه

2 سیستم شبکه قطری

1-2 پیکربندی

2-2 مدلسازی

2-3 نتایج طراحی

3 سیستم شبکه شش ضلعی (hexagrid)

1- پیکربندی

3-2 مدلسازی

3-3 . نتایج طراحی

4 . مقایسه بین سیستم شبکه شش ضلعی (hexagrid) و شبکه قطری (diagrid)

5 .نتیجه گیری

منابع

چکیده

برای بهبود کارایی سیستم ها با رفتار لوله ای در ساختمان های بلند، یک سیستم سازه ای جدید، که شبکه شش ضلعی ( hexagrid) نامیده می شود، در این مقاله معرفی می شود. در مقایسه باسیستم شبکه قطری (diagrid)، این سیستم شامل چندین شبکه شش ضلعی ( hexagrid) بر روی نمای ساختمان است. در این تحقیق سیستم شبکه قطری (diagridبا چهار زاویه برای اعضای قطری و سیستم شبکه شش ضلعی ( hexagrid) بر اساس روش مقاومت و سختی برای ساختمان های 30، 79، 50 و 90 طبقه برای مقاومت در برابر باد طراحی شده اند. اثر پیکربندی های هندسی مختلف بر روی ماکزیمم تغییر مکان جانبی، توزیع مصالح فولادی و عملکرد معماری در هر دو سیستم مقایسه می شود.

طبق نتایج بدست آمده سیستم شبکه شش ضلعی ( hexagrid) معماری بهتر و انعطاف پذیری بیشتری دارد. در نهایت سیستم شبکه شش ضلعی ( hexagrid) در مقایسه با سیستم شبکه قطری قابلیت افزایش ارتفاع بیشتری در ساختمان های بلند دارد.

کلمات کلیدی: سیستم شبکه قطری (diagrid)، سیستم شبکه شش ضلعی ( hexagrid) ، ساختمان بلند

مقدمه:

امروزه سازگاری معماری و سازه یکی از ملزومات طراحی به شمار می آید. تقابل معماری و سازه مهندسین را ب خلق یک سیستم سازه ای منطبق بر نیازهای معماری بر می انگیزد. بیشترین رویکردها در پیکربندی ساختمان های بلند که در اواخر قرن نوزدهم بر اساس معادلات اقتصادی است. با معرفی هر چه ممکن تر شدن استفاده از روشنایی طبیعی و داشتن چشم انداز بهتر و دسترسی راحتتر فضاها محقق یم شود. برای دسترسی به این هدف،تکنولوژی جدیدی در جهت بهبود سیستم های سازه ای گسترش یافته است. در میان سیستم های سازه ای، کارامد ترین سیستم های سازه ای سیستم با عملکرد لوله ای است.. در حقیقت قرار گیری بخش اعظم سیستم سازه ای در پیرامون ساختمان توجه عموم را به خود جلب می کند.



دریافت‌فایل



  • محسن یوسفی
  • ۰
  • ۰
بررسی

شناخت ارکان حکومت و ارگان&zwnj های سیاسی کشور،روابط آن&zwnj ها باهم،آگاهی از حقوق و آزادی&zwnj های افراد ملت و چگونگی حفظ و رعایت این حقوق حداقل اطلاعی است که افراد جامعه باید درزمینهٔ زندگی سیاسی و اجتماعی داشته باشند. قابل پذیرفتن نیست انسان&zwnj هایی که در سرزمینی رشد کند در زندگی اجتماعی مشارکت نمایند،به آینده امیدوار و علاقه&zwnj مند باشند ولی ندانند که در اداره امور مملکت چه نقش و سهمی دارند،ندانند که ارکان حکومت و مرکز قدرت کشور چگونه شکل می&zwnj گیرد،رئیس کشور،رئیس&zwnj جمهور،چه شرایط و مشخصاتی باید داشته باشند،و به چه ترتیب در این مقام قرار می&zwnj گیرند،ندانند که صلاحیت قوه مقننه،قوه اجرائیه،قضائیه در چه حدود است و از همه مهم&zwnj تر به حقوق اساسی و آزادی&zwnj هایی که به خاطر تثبیت آن قرن&zwnj ها مبارزه شده،و خون میلیون&zwnj ها انسان برجسته نثار گردیده واقف نباشند.روزگاری که حقوق اساسی مطرح نبود و برای حیات و زندگی انسان&zwnj ها ارزشی قائل نبودند،سلب آزادی،به زنجیر و بند کشیدن و به&zwnj اجبار از نقطه&zwnj ای به نقطه&zwnj ای دیگر بردن و گروه&zwnj گروه افراد آدمی را در معرض فروش گذاشتی و بکار اجباری وادار ساختن امری عادی بود.امروز بر آن وضع زشت و ننگین خط بطلان کشیده شده است.

حقوق اساسی و نهادهای سیاسی هر کشوری تجسمی است از درجه تمدن کیفیت زندگی اجتماعی و سوابق تاریخی،نموداری است از خواست&zwnj ها،تمایلات و آرزوها و آمال مردمی که در یک سرزمین به هم زندگی می&zwnj کنند و بر اجرای اصول کلی حقوقی به&zwnj عنوان چهارچوب توافق کرده&zwnj اند و بر آن استوارند و یا به&zwnj هرحال به آن تسلیم شده&zwnj اند.

حقوق اساسی معرف پایه&zwnj های اعتقادی،پیوندهای عمیق معنوی،اخلاقی و انسانی یک ملت می&zwnj باشد و غالباً محصول مبارزات طولانی و انقلابی است که به آن دست زنده&zwnj اند.

در جمهوری اسلامی حاکمیت که نقطه محوری حقوق اساسی است با این بینش ارائه و تعبیر می&zwnj شود که (حاکمیت مطلق برجهان و انسان از آن خداست و هم او انسان&zwnj ها را بر سرنوشت اجتماعی خویش حاکم ساخته است هیچ&zwnj کس نمی&zwnj تواند این حق الهی را از انسان سلب کند یا در خدمت منافع فرد و گروهی خاص قرار دهد&hellip )(اصل ۵۶) در کشوری که چنین بینش سیاسی حاکم است و خداوند سرمنشأ تمامی قدرت&zwnj ها است و همه دیگر انسان&zwnj ها مخلوق و بنده او هستند و تنها امتیاز با تقوی و علم است باید موازینی اصولی و محکم در همه زمینه&zwnj ها وجود داشته باشد و هر کس به میزان استعداد و توان، تخصص، علاقه و پشتکار در خدمات عمومی برابر ضوابط و معیارهای از قبل پیش بینی شده مشارکت نماید. چنین ملتی باید در همه ابعاد فکر خود را بکار اندازد و از همه منابع خدادادی استفاده نمایند و از همه تجربیات، علوم و فنون بهره گیرد و با سرعت راههای ناهموار را همواره سازد. هر کس در درجه اول باید به مصالح و منافع عموم بیاندیشد. در وضع قانون باید بیش از آنچه معمول است دقت شود قانون باید مشخصات و خصوصیات قانون را داشته باشد تا اجرای آن با مشکل مواجه نگردد افراد باید خود را با قانون تطبیق دهند نه قانون به خاطر افراد و ارضاء تمایلات شخصی تغییر یابد. مسئولیت برای هر شخص و مقام باید مفهوم و معنی داشته باشد. اصرار در حفظ پست و مقام بهر قیمت ولو به زیان جامعه درست نیست. برخلاف قانون اساسی چند مقام را در اختیار گرفتن و به هیچ&zwnj یک نرسیدن و آن را عملاً در اختیار افراد ناصالح گذاشتن از خطاهای بزرگ رایج است که باید متروک شود.

سازمان&zwnj های اداری باید وسیله تسهیل امور باشند آن&zwnj ها را به&zwnj صورت دیواری آهنین در برابر مردم درآوردن و کارها را پیچیده و مشکل کردن زیان&zwnj های جبران&zwnj ناپذیر دارد. حساب درآمد و هزینه در امور عمومی از هر نوع باید مشخص و روشن باشد، دوباره&zwnj کاری&zwnj ها باید حذف شود. مردم در جهت حق و قانون و عدالت هدایت شوند و هر کس به میزان استحقاق، کار و فعالیتی که دارد طلب نماید تبعیض ناروا در تمام سطوح رخت بربندد.

در حقوق اساسی ضمن مطالعه اساسی&zwnj ترین حقوق مردم، حکومت و مردم و رابطه سیاسی بین آن&zwnj ها بررسی می&zwnj شود. تلاش حقوق اساسی بر آن است که قدرت را نهادینه نماید و در قالب آورد تا بتواند حکومت را به بهترین شکل سامان دهد. چگونگی تقسیم قدرت در قوای مختلف، تعیین اختیارات هر یک از نهادهای حکومتی و ضمانت اجرا انجام&zwnj وظیفه و مسئولیت آن&zwnj ها و مسائلی از این قبیل در حقوق اساسی موردبحث قرار می&zwnj گیرد.

مع&zwnj الوصف حقوق اساسی ایران با سایر کشورها تفاوت چشمگیر دارد. گر چه پشتوانه مردمی و خواست و اراده جمعی از لوازم آن است ولی زیربنای اعتقادی ملت و ریشه&zwnj های عمیق مکتب توحیدی اسـلام جلوه&zwnj ای دیگر از انـواع حکومت&zwnj ها را پدید آورده است. مفاهیم بلند و دستورات

حکیمانه مکتب اسلام در باب حکومت و شرایط حاکمان نظیر سایر احکام مترقی آن راهگشای مشکلات همه اعصار است، به بلندای تاریخ و عمر بشریت.

ازجمله تفاوت&zwnj های بنیادین نظام ایران با سایر نظام&zwnj های حقوقی، در مشروعیت حکومت و جایگاه رهبری است. ولایت&zwnj فقیه مفهومی نهادینه شده در قانون اساسی ایران می&zwnj باشد که شیوه حکومتی نوینی را پدید آورده است. ای فرآیند جدید درگذر ده سال تجربه اجرائی پس از پیروزی انقلاب و در عهد رهبر کبیر انقلاب جامع&zwnj تر گردید و نتیجه آن اصلاح قانون اساسی بود.

بررسی

فهرست مطالب :

مقدمه

قانون اساسی

متن و مقدمه قانون اساسی

قانون عادی

آئین نامه ها و تصویب نامه های خلاف قانون و اصل ۱۳۸ ق. ا

دلایل پیدایش مقررات دولتی

انواع مقررات دولتی(آئین نامه، تصویب نامه ، سایر مقررات دولتی)

آئین نامه

انواع آئین نامه ها(اجرائی، جایگزین قانون، مستقل)

انواع آئین نامه های مستقل(انتظامی، ضرورت)

تصویب نامه ها

سایر مقررات دولتی(بخشنامه، دستورالعمل، مصوبه و &hellip )

اصل ۱۳۸ قانون اساسی

مراجع صلاحیتدار برای وضع مقررات دولتی

سایر مقامات اجرائی دولت و دیگر اشخاص حقوق عمومی

شرایط اعتبار مقررات دولتی

نحوه نظارت بر آئین نامه های دولتی

نقش رئیس جمهور در تشکیل هیئت وزیران

معرفی وزراء به مجلس برای رای اعتماد

ریاست هیئت وزیران

کمیسیون متشکل از چند وزیر

ارسال تصویب نامه ها وآئین نامه های دولت برای رئیس مجلس

وظایف و اختیارات هیات وزیران

اصول مصوبات قوه مجریه

ارتباط رئیس جمهور با هیئت وزیران

مدت وزارت وزیر

امضای قوانین و تصویب نامه ها

صلاحیت دیوان عدالت اداری

مرجع حل اختلاف درباره صلاحیت دیوان عدالت اداری و

نکات مورد توجه در مورد وزراء&zwnj

نکات مورد توجه در مورد هیات وزیران

کمیسیون های دولت

منابع


دریافت‌فایل



  • محسن یوسفی
  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه202

فهرست مطالب

پیشگفتار

گرچه استفاده ازکودهای بیولوژیک در کشاورزی از قدمت بسیار زیادی برخوردار است و در گذشته نه چندان دور تمام مواد غذایی مورد مصرف انسانبا استفاده از چنین منابع ارزشمندی تولید می&zwnj شده است، ولی بهره&zwnj برداری علمی از اینگونه منابع سابقه چندانی ندارد. اگر چه کاربرد کودهای بیولوژیک به علل مختلف در طی چند دهه گذشته کاهش یافته است، ولی امروزه با توجه به مشکلاتی که مصرف بی&zwnj رویه کودهای شیمیایی به&zwnj وجود آورده است، استفاده از آنها در کشاورزی مجدداً مطرح شده&zwnj است. بدون تردید کاربرد کودهای بیولوژیک علاوه بر اثرات مثبتی که بر کلیه خصوصیات خاک دارد، از جنبه&zwnj های اقتصادی، زیست&zwnj محیطی و اجتماعی نیز مثمر ثمر واقع شده و می&zwnj تواند به عنوان جایگزین مناسب و مطلوب برای کودهای شیمیایی باشد. در حال حاضر نگرشهای جدید که در ارتباط با کشاورزی تحت عنوان کشاورزی پایدار، ارگانیک و بیولوژیک مطرح می&zwnj باشد به بهره&zwnj برداری از چنین منابعی استوار است.

کودهای بیولوژیک منحصراً به مواد آلی حاصل از کودهای حیوانی، اضافات گیاهی و غیره اطلاق نمی&zwnj شود، بلکه تولیدات حاصل از فعالیت میکروارگانیسمهایی که در ارتباط با تثبیت ازت و یا فراهمی فسفر، پتاسیم، گوگرد و سایر عناصر غذایی در خاک فعالیت می&zwnj کنند را نیز شامل می&zwnj شود.

در اینجا آنچه مورد بحث قرار می&zwnj گیرد، معرفی کودهای بیولوژیک، تاثیر کود بیولوژیک نیتراسین بر ذرت و مقایسه کاربرد کود بیولوژیک نیتراسین و کود شیمیایی اوره در عملکرد محصول گوجه&zwnj فرنگی، بادنجان و فلفل می&zwnj باشد.

در خاتمه جادارد از زحمات اساتید بزرگوارم جناب آقای دکتر فرامرزی و جناب آقای دکتر طهماسبی که من را در تهیه این پروژه یاری نمودند، سپاسگذاری و تشکر نمایم.

معصومه تاجیک &ndash زمستان 82

مقدمه



دریافت‌فایل



  • محسن یوسفی
  • ۰
  • ۰
تحقیق


لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:120

کلمة شیعه چهار بار در قرآن مجید در سوره های مریم آیه 69 و قصص آیه 15 و نیز قصص آیه 15 و صافات آیه 83، ذکر شده است، در سورة صافات حضرت حق ابراهیم خلیل را در روش و منش و اخلاق و عمل، و ایمان و عقیده، و جهاد و عبادت شیعه نوح شمرده است. و ان من شیعته لإبراهیم: و بی تردید ابراهیم از پیروان نوح بوده است.و نیز کلمة شیعه ده ها بار به نقل کتاب های معتبر تشیع و تسنن به زبان پیامبر در رابطه با اقتدا کنندگان به امیرالمؤمنین علیه السلام جاری شده است مانند: یا علی انت و شیعتک هم الفائزون.بنابراین طلوع شیعه از افق قرآن و روایات پیامبر بوده و امری صد در صد الهی است. پس از مرگ پیامبر که نگذاشتند خلافت و حکومت بر روح تشیع، و محور تعبد، و حقیقت علم، و نور بصیرت امیرالمؤمنین مستقر شود و درصد بالایی از توده عوام دنبال دیگران رفتند و به وسیله حکام و عالمان خریده شده از طرف حکام مکتبی را بر پایه احادیث صحیح و سقیم که در شش کتاب مشهورشان جمع آوری شده که بخشی از آنها در میزان حدیث شناسی مردود است و بنا نهادند و پس از آن که نزدیک یک قرن از وفات پیامبر گذشته بود به سبب بنای مکتب بر حدیث نام مکتب را مکتب سنت یا حدیث و پیروانش را اهل تسنن نامیدند، البته تدوین حدیث در شیعه طبق نقل کتاب های معتبر از زمان خود پیامبر صورت گرفت و تدوین حدیث در اهل سنت از زمان عمر بن عبد العزیز شروع شد. شیعه دین خود را از امامان معصوم و به ویژه امیرالمؤمنین علیه السلام که سی سال در کنار پیامبر بود و پیامبر از او تعبیر به باب مدینه علم خود کرد می ـ گیرد و اقتدایش به علی و امامان به دستور مستقیم خدا در قرآن و فرمان پیامبر است و اهل تسنن دین

پیدایش تشیع و تسنن از چه زمانی بوده است ؟

هدایاى پیامبر(ص)

آیا فعالیت&rlm هاى اقتصادى از قبیل: کشاورزى، دامدارى و تجارت داشتند؟ کمکهاى مالى آنان به نیازمندان از چه طریقى تهیه مى&rlm شد؟

هدایاى پیامبر به هیأتهاى نمایندگى قبایل عرب

1- هیأت نمایندگى ثعلبه

2- هیأت نمایندگى محارب

3- هیأت نمایندگى جعدة بن کعب

4- هیأت نمایندگى قشیرین کعب&rlm

5- هیأت نمایندگى تغلب&rlm

6- هیأت نمایندگى طیّى&rlm

7- هیأت نمایندگى مراد (42)

پیامبر وصد شتر به آتش افروز جنگ حنین&rlm

موقوفات پیامبر اسلام و اهل بیت (ع)

ضرورت مالکیت واقف، پیش از وقف&rlm

جایگاه وقف در اسلام

ترغیب ائمه به مسأله وقف&rlm

موقوفه&rlm ها و صدقه&rlm هاى پیشوایان دینى

باغ&rlm هاى مخیریق&rlm

موقوفه&rlm هاى دیگر رسول خدا (ص)

موقوفه&rlm هاى امیرالمؤمنین (ع)

مرقوفه&rlm هاى حضرت زهرا (س)

وقفنامه&rlm اى از حضرت زهرا (س)

وقفنامه&rlm هاى امام حسین (ع)

مرقوفه&rlm هاى امام صادق (ع)

وقفنامه حضرت موسى بن جعفر (ع)

منابع درآمد بیت المال

اموال عمومى (بیت المال)

مواردى از منابع بیت المال&rlm

مالیاتهاى اضطرارى&rlm

کمکهاى مالى امیرالمؤمنین (ع)

کمکهاى مالى امام حسن مجتبى (ع)

مورد دیگر

کمکهاى مالى امام حسین (ع)

اداى دین اسامة بن زید

کم به مرد بادیه نشین&rlm

پاداش معلم&rlm

کمکهاى مالى امام سجاد (ع)

امام سجاد (ع) واداى دین محمد بن اسامة

کمکهاى مالى امام باقر (ع)

کمکهاى مالى امام صادق (ع)

امام صادق (ع) و بودجه مخصوص&rlm

کمکهاى مالى مخفیانه امام صادق (ع)

کمکهاى مالى امام صادق (ع) به دشمن

کمکهاى مالى امام هفتم (ع)

کمکهاى مالى امام هفتم (ع) به دشمن&rlm

کمکهاى مالى امام هشتم (ع)

کمکهاى مالى امام جواد (ع)

کمکهاى مالى امام حسن عسکرى (ع)

حمایت و پشتیبانى مالى از شیعیان

بازگشت به سخن اول&rlm

کشاورزى یکى از منابع مالى اهل بیت (ع)

اهمیت کشاورز از دیدگاه اسلام

فعالیت اهل بیت (ع) در زمینه کشاورزى

پیامبر اکرم (ص) و کشاورزى

امیرمؤمنان (ع) و کشاورزى

امیرمؤمنان (ع) و حفر قنات&rlm

قنات ابى نیزر

خلاصه سخن&rlm

شافعى مى&rlm نویسد:

امام سجاد (ع) و کشاورزى

امام باقر (ع) و کشاورزى&rlm

امام صادق (ع) و کشاورزى&rlm

امام هفتم (ع) و کشاورزى

امام هشتم (ع) و کشاورزى

سرزمین فدک از املاک خالصه&rlm

مشخصات فدک&rlm

فدک هدیه پیامبر (ص) به حضرت فاطمه (س)

درآمدهاى استثنایى&rlm

خراج و مقاسمه&rlm

موارد مصرف خراج&rlm

جزیه

امان نامه به اُکیدر، حاکم دومة الجندل&rlm

الف - اهداف و ضرورتهاى این تحقیق

ج- منابع و روش تحقیق

الف)زنده به گور کردن دختران

6- نکاح الجمع)زناشویى همگانى(

7- نکاح الاِسْتِبْضاع)زناشویى جهت باردار شدن(

8- نکاح الرَهْط)زناشویى دسته جمعى(

تعدد زوجات

ج)طلاق و اقسام آن در عصر جاهلیت

1- ظِهار

2- ایلاء

3- ضِرار

4- طلاق غیر صریح و کنایى

5- طلاق عادى

ممانعت از ازدواج مجدد

سنت&rlm هاى جاهلى عِدّه

معاوضه دختر با شتر

ب)مفاسد اقتصادى

1- ثروت اندوزى از راه&rlm هاى نامشروع

ج)مفاسد سیاسى

ج - فرزند داشتن خداوند

3- آیین مسیحیت

ب - تثلیث)عیسى پسر خدا(

ج - اعتقاد به برترى نژادى و مذهبى

4- آیین مشرکین

بت پرستى

اسامى بت&rlm هاى معروف عرب(134)

الف - بى اعتقادى به معاد و قیامت

ب - اعتقاد به جبر

5 - آیین صائبى

و اما عقاید و تعالیم آیین صائبى

زرتشت

تعالیم و احکام

واژه مجوس

ب - جهل و بى سوادى

ج)تقلید از پیشینیان

چکیده مباحث ریشه&rlm هاى جاهلیت در عصر بعثت



دریافت‌فایل



  • محسن یوسفی
  • ۰
  • ۰
سورس

این سورس مخصوص اندروید استودیو می باشد

لینک برنامه در سایت اصلی برای توضیحات بیشتر

دموی برنامه.

با استفاده از این سورس شما می توانید یک بازی حرفه ای بسکتبال را برروی گوشی خود داشته باشید و با گذاشتن تبلیغات برروی یا با فروش آن در مارکت های ایرانی و خارجی برای خود کسب درآمد کنید



دریافت‌فایل



  • محسن یوسفی